Heerlijke dagen in Swakopmund

24 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

We hebben 4 heerlijke dagen gehad in Swakopmund!

Dag 1

Op dinsdagavond arriveerden we om 20.30 bij ons huisje. We parkeerden de auto, en gingen via de deur naar binnen, het huis was beveiligd met een alarm, dus die deden we er eerst af. Woooooow! Wat een mega huis, wat een luxe! Een super grote keuken, 3 grote slaapkamers, 2 badkamers, heerlijke banken en een tuin mét zelfs een braai (bbq). We waren verbaasd over de luxe die we afgelopen 3 weken in veel mindere mate gezien hebben.

We keken elkaar aan en zeiden: ‘Aaah, dit voelt als vakantie!’

We hebben gezellig samen gegeten en daarna waren we allemaal best moe, lekker naar bed! In Namibië wordt het rond een uur of 19.00 al donker, dus morgen zien we Swakopmund voor het eerst bij licht!

Dag 2

Als we wakker worden, kunnen we vanuit de kamer van Klarieke en Willemijn de oceaan al zien!

Na een heerlijk ontbijt vertrokken we om 11.00 naar de Oceaan.

We hebben hier een hele tijd gezeten, in de zon, het was zo’n 15 graden. Wel lekker fris....

Later op de dag werd het wat warmer (20 graden).

We hadden een beetje het gevoel dat we bij de Noordzee zaten, de golven waren wel veel hoger hoor en de omgeving natuurlijk ook anders... maar toch! 😋

Nadat we hier heerlijk gerelaxt hadden, gingen we naar een ander stuk van de Oceaan (dichterbij de stad), hier kletste de golven keihard tegen de hoge stenen aan: echt cool de kracht van het water te zien. Opeens zagen we een dolfijn zwemmen, heel dichtbij. Hij kwam steeds even een klein stukje boven, we probeerden er foto’s van te maken maar dit was een flinke uitdaging omdat hij steeds weer verder zwom. Maar: we hebben hem gezien, haha!

Natuurlijk was het op de stenen waar het water keihard tegen aan klotste ook even tijd voor een ‘foto-shoot momentje’ van ons zelf.

We aten lekker en na het eten bracht Jeannette ons met de auto, naar de volgende bestemming.... Lekker aan de andere kant van de weg rijden en schakelen aan de andere kant dat we gewend zijn. Ze deed het heel goed (zie foto).

Het leek Jeannette en Klarieke heel stoer om even een stukje te rijden. Voor de rest reed Ernest (Namibische jongen) alles: wel zo veilig....😋

We kwamen aan bij de pier, je kon een heel stuk over de pier lopen. Deze pier is al heel oud, en er worden heel vaak delen vervangen. Oooh, het was hier wel heel koud met die harde wind. We trokken lekker onze jas aan.

We verbaasden ons er over dat je aan de ene kant de oceaan ziet en aan de andere kant gewoon de woestijn!

Omdat de woestijn zo dichtbij was, vertrokken we na de pier naar de woestijn. Dit stukje reed Klarieke, ze parkeerde de auto gewoon naast de weg midden in de woestijn, ook deze rit ging goed (zie foto), en daar gingen we: de woestijn in!! Wat een wind én wat een zand! We liepen één van de hoogste duinen op, vooral het laatste stukje was heel zwaar, maar natuurlijk kwamen we boven... wow! Wat een mooi uitzicht!! We maakten allemaal foto’s dat we midden in de woestijn stonden en van het uitzicht natuurlijk. Jeannette maakte met haar camera ook foto’s, maar helaas is er daardoor heel veel zand in haar camera gekomen: dus die kan ze deze reis niet meer gebruiken, maar Klarieke en Willemijn hebben gelukkig ook hun camera nog!

Na dit enorm zanderige avontuur, vertrokken we terug naar ons huis. We kiepten onze schoenen met enorm veel zand er in leeg. We maakten ons klaar om lekker in een restaurant te gaan eten met Kenneth en Gerlinda + hun Nederlandse vrienden. Het was heel toevallig, zij waren deze week ook net op vakantie in Swakopmund. Daarom vonden we dat we elkaar nog even moesten ontmoeten en tegelijk afscheid nemen van elkaar, voordat we naar NL terug gaan. Het is heel leuk, dat het de afgelopen weken zo goed klikte met Kenneth en Gerlinda, als zij weer terug zijn in NL voor verlof zullen wij vast nog wel eens met ze afspreken! 😀

Dag 3

Vandaag weer een heerlijke nieuwe dag! We hebben tijdens het ontbijt weer een leuk plan gemaakt voor deze dag.

Om 10.30 vertrokken we naar Walvisbaai (30 minuten verder op). Op weg hier naar toe, stopen we bij Dune 7, we beklommen hem niet maar we keken wel even naar de vele mensen die de duin beklommen. Zelfs kinderen en die rolden dan weer naar beneden, omdat het zo stijl was! 😂 daarna gingen we verder met het spotten van flamingo’s, er stonden zo veel flamingo’s aan de rand van de oceaan. Omdat ze zo dichtbij stonden, konden we heel veel mooie foto’s van ze maken. Wat een bijzondere beesten zeg, met hun poten en knieën... (zie foto’s).

Hierna, vertrokken we naar een ander deel van de Oceaan, hier hebben we van dichtbij meerdere zeehonden gezien!! Whaaa! Dat is heel wat anders als het Dolfinarium!

We genoten zo van de zee en de zeehonden. Na een poosje vertrokken we opnieuw naar de woestijn. Vandaag gingen we dan eindelijk quads huren en door de woestijn crossen.

Van de gids kregen we allemaal een helm, een eigen quad en natuurlijk een korte uitleg over hoe de quad werkte. Het was niet heel ingewikkeld, met rechts gaf je gas en met links moest je remmen. Daar gingen we dan: in een rij van 5 achter de gids aan! Aaaaaaah! Duin op, duin af, sommige waren echt hoog! Ondertussen genoten we van het prachtige uitzicht. We voelden ons ontzettend stoer, wat was dit cool! (Zie foto’s).

1,5 uur crosten we door de duinen, de quads reden 47-48 km/per uur.

Na het quad rijden, gingen we even shoppen bij de supermarkt voor onze braai, we hebben tenslotte een braaiplek in onze tuin dan willen we daar natuurlijk ook gebruik van maken.

Ernest maakte al het vlees klaar op de braai, daarna smulden we het met elkaar op. We genoten ook van een typisch Zuid-Afrikaans drankje (Savanna). Nu we hier zijn, moeten we dat natuurlijk wel geproefd hebben: hier in het vakantiehuis kon het want op de base mag je geen alcohol drinken.

We hadden samen een gezellige avond.

Dag 4

Na een wat onrustige nacht, worden we wakker. Vannacht ging namelijk (weer) het alarm af van ons huis, vorige nacht ging hij namelijk ook al.

Gelukkig kon Ernest hem uitzetten met de afstandsbediening en ging Jeannette even kijken wat er aan de hand was, maar ze zag niets geks.

Na het ontbijt pakken we onze spullen allemaal in, laden het weer in de auto en daar gaat onze terugreis naar de base weer beginnen.

Maar voordat we gaan, nemen we nog even afscheid van de Atlantische Oceaan.

Onderweg stoppen we nog in Okahandja, om nog wat leuke dingen te kopen en boodschappen te doen voor ons safari weekend en onze reis terug maandag.

Als we straks terug zijn op de base, pakken we onze spullen in voor safari (zaterdag en zondag). Ook beginnen we alvast met het inpakken van onze grote koffers, aangezien onze terugreis naar NL maandag begint.

Wij hebben de afgelopen dagen ontzettend genoten van het vakantiegevoel, alle dieren die we gezien hebben, de woestijn, het quadrijden en natuurlijk van de gezelligheid met ons vijven.

Leuk dat je deze blog weer gelezen hebt!

Tot na het weekend, dan zullen we nog een blog schrijven over onze safari naar Sossesvlei. 😀

1. Opa en Oma Geschiere.:
    24 augustus 2018
    Leuk verslag weer van een paar heerlijke dagen met af en toe lekker gek doen. Tot volgend blog.
  2. Opa en Oma Geschiere:
    24 augustus 2018
    Wat een belevenissen toch weer, te veel om op te noemen. Leuk dat jullie iedere dag een plan maakten om weer iets leuks te doen. Nu nog een paar dagen en dan komt er alweer een eind aan jullie reis. Geniet nog van de safari. liefs en doe voorzichtig.
  3. Mams Corine:
    24 augustus 2018
    Heerlijk naar jullie ontspannen en vrolijke gezichten te kijken. Stilletjes ben ik best jaloers want ik zou ook wel op zo'n quad willen crossen. Jeannet kan het weten😂😂 wie weet ga ik met Ron wanneer we met pensioen zijn en de gezondheid hebben nog eens naar Namibië
    Veel plezier as weekend die voorzichtig
  4. Carla Kwakkel:
    24 augustus 2018
    Wat een leuke avonturen weer. Ik heb het echt mee beleefd. Nog veel plezier hoor dit weekend 😀
  5. Opa van Dijk:
    24 augustus 2018
    Het plezier en de vakantiebelevenissen houden niet op. Een reis en een land om nooit te vergeten. Ik hoop je, Jeannette, t.z.t. nog wel persoonlijk uit te horen over je belevenissen. Fijn weekend nog.
  6. Corry Rink:
    24 augustus 2018
    Wat stoer van jullie!!! Geweldig om te zien.
    Nog paar heerlijke dagen gewenst.