Weekend in Rehoboth

19 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

Hallo allemaal, hier weer een update vanuit Namibië!

De week zit erop en we genieten volop van het weekend. Pfjoe, daar waren we ook wel aan toe! Onze werkdagen zijn intensief maar wel super tof.

Afgelopen weekend zijn we naar Kenneth en Gerlinda geweest. Super gezellig! Het was echt een Nederlands weekend, er waren namelijk nog 3 andere Nederlanders daar. We arriveerden rond een uur of half 12 in Rehoboth, waar we zelf de weg konden vinden vanaf de supermarkt waar we gedropt werden naar Kenneths en Gerlinda's huis. Wel met wat aanwijzingen natuurlijk...
Na de lunch gingen we op weg naar de Oanab Dam. Daar waren we de vorige keer ook geweest. Heerlijk! We relaxten op ligbedden bij het zwembad... passionfruit drankje erbij.. helemaal perfect!
Nog voor het avondeten nam Gerlinda ons mee naar blok E. Blikjesdorp. Dit is een wijk in Rehoboth waar alleen maar krotjes staan en waar de kinderen vandaan komen die naar Kenneth en Gerlinda toekomen. Deze wijk voelde weer heel anders aan dan katatura, waar we met Beautiful Kidz werken. We hebben wat foto's gemaakt, die zullen we toevoegen.
We stopten bij een klein krotje, laag, oud en vies. Daar woont een moeder met haar 4 kinderen samen met haar ouders en vriend. Niet voor te stellen. Ze had net een baby gekregen, dus die konden we bewonderen. Wat een schatje! We hopen dat dit kindje alle liefde van de wereld krijgt, wat de armoedige omstandigheden waarin ze zal opgroeien, wat zal verzachten.

En toen was het tijd voor een braai! Heerlijk! We hebben een hele gezellige avond gehad. We sliepen op matrassen in de woonkamer, haha het voelde als een kinderfeestje!

De volgende morgen, zondag. Om half 9 vertrokken we met de pick up richting de kerk. Onderweg haalden we oma op, een oude vrouw. Ook sprongen er allemaal kinderen bij ons achterin de laadbak. Wat een gezelligheid! Al deze kinderen wonen in blok E.
Tijdens de kerkdienst wilden deze kinderen allemaal graag naast ons zitten.

Na de kerkdienst was het tijd voor koffie met cake, lekker Nederlands! (We hadden deze cake gekocht voor Kenneth en Gerlinda omdat ze vorige week 1jaar waren getrouwd. Oef, dat hadden we wel een beetje gemist.) Na het middageten (lekkere vette patatten met azijn en kruiden tussen 2 witte boterhammen, echt namibisch) liepen we samen met Gerlinda naar het ziekenhuis. We bezochten moeders die net waren bevallen en hun kindjes. Wat een droppies! Daar deelden we mutsjes, vestjes en sokjes uit. De moeders waren er erg blij mee! Ook liepen we naar de afdeling waar kinderen liggen die niet worden bezocht. 1 jongetje ligt er al langer dan een jaar. Zonder familiebezoek. Vader en moeder uit het oog, niemand die hem wil hebben. Het jochie is 3, maar kan niet praten, is niet zindelijk. Als je dat ziet breekt je hart. Het enige wat we voor deze kinderen kunnen doen is ze knuffelen en hen zoveel liefde geven als we kunnen.

En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan! Afscheid nemen, nog niet voor lang, want we zien elkaar volgende week weer.

Zo komt ons weekend ten einde. Morgen en overmorgen leiden we de activiteiten voor de kinderen van 6 tot 8 jaar. Ze noemen het holidaycamp, maar de kinderen blijven niet slapen. We hebben een mooi bijbelverhaal uitgezocht en leuke activiteiten voorbereidt voor de kinderen. We hopen dat ze het leuk gaan vinden!

Dinsdag is onze laatste dag bij Beautiful Kidz, daarna gaan we nog een weekje rondreizen. Dan zit ons avontuur er alweer op!
Maar zover is het nu nog niet gelukkig, we houden jullie op de hoogte!

Oh, en omdat heel veel mensen ernaar vroegen: het weer in Namibië is heel anders dan in Nederland. Het is hier nu winter, maar de ergste kou is voorbij. Nou ja.... kou... 'snachts kan het behoorlijk koud worden, vorige week had het zelfs 's nachts gevroren! Gelukkig warmt het overdag weer lekker op tot een graad of 25. Nu het al verder in augustus is merken we dat het 's nachts én overdag warmer wordt. 30 graden is echt heerlijk hier!

Tot de volgende blog!

1. Oma van dijk:
    19 augustus 2018
    Fijn dat wel jullie kunnen volgen, als het werk er op zit nog een fijne week vakantie,doe voorzichtig en neem geen rara risico's,liefs van mij 😚
  2. Carla Kwakkel:
    Gaaf verslag weer...
    En die passionfruit is SUPER lekker hè.
    Jullie tijd vliegt om... geniet er nog lekker van
  3. Corry Rink:
    19 augustus 2018
    Wat maken jullie mooie dingen mee.
    Super gaaf en zulke geweldige foto's.
    Geniet nog deze week hé
  4. Opa van Dijk:
    19 augustus 2018
    Er schijnt geen einde te komen aan jullie ervaringen. Als ik de foto's nog eens bekijk houdt jullie enthousiasme bepaald nog niet op. Nog veel plezier met elkaar!
  5. Jessica:
    19 augustus 2018
    Intensief zal het allemaal zeker zijn. Maar wat krijgen jullie er veel voor terug. Lekker genieten van de laatste weken.
  6. Opa en Oma Geschiere.:
    19 augustus 2018
    Mooi verslag weer hoor. Geniet nog van de tijd die jullie daar nog zijn en . . wees voorzichtig.
  7. Mams Corine:
    20 augustus 2018
    Wat een heerlijke belevenissen. En wat een mooie kindjes. En achhh ze beseffen gelukkig nog niet wat voor toekomst voor hen ligt. Je zou ze zo van de foto's afplukken en aan het hart drukken. Wat dat betreft besef je dan hoe rijk wij zijn. Nog 2 fijne dagen op BFKz we zien uit naar jullie volgend blog.
    Liefs van mij
  8. Opa en Oma Geschiere:
    20 augustus 2018
    Wat een leuk weekend hebben jullie weer gehad, echt ontspannend !!!!!
    En dan die mooie baby'tjes helemaal geweldig, het is te hopen dat ze nog een goede toekomst krijgen. Voor jullie nog 2 hele goede dagen met de kinderen, geef ze vooral heel veel liefde. Geniet nog van het weekje vakantie en doe voorzichtig. Liefs