Kidscamp en de vakantie in Swakopmund

21 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

Wat een feest! The dutchies organiseren voor twee ochtenden een kidscamp voor kinderen van 7 tot en met 9 jaar.

Maandag
De ochtend zou beginnen om 9 uur, maar om 08:15uur stonden de eerste kinderen al voor het hek te wachten. Ze hadden er zin in! We lieten ze lekker binnen.. Ze mochten spelen op het plein met al het nieuwe speelgoed. De een pakte een skateboard, de ander pakte de voetbal en speelt een potje met zijn vrienden. Ook de hoepels zijn geliefd!
Na het spelen moesten de kinderen hun handen wassen en daarna kregen ze een lekker broodje pindakaas en 2 bekers limonade. Mmm, wat smaakte dat goed! De kinderen krijgen geen ontbijt thuis. Ze genieten volop van het eten dat ze bij ons krijgen.
Na het ontbijt hebben we God aanbeden met het zingen van liederen. Eerst hebben wij ze het lied 'Who is the King of the jungle?' aangeleerd, samen met de gebaren. Lekker vrolijk lied! Daarna vervolgden we het zingen met andere worshipsongs. Tijdens het zingen dansten we allemaal mee! Zo mooi! (Zie filmpje 'I feel it in my bones')
Zo gaaf hoe vol overgave de kinderen zingen, daar kunnen we veel van leren!

Vervolgens hebben we de groep in drieën gesplitst. De groep van Klarieke begon met het Bijbelverhaal over de Goede Herder, Willemijn startte met een basketbalclinic en Jeannette met het maken van een vrolijke Beautiful Kidz slinger. Na 30 minuten wisselden we, na 1,5uur hadden we alle activiteiten gedaan.
De basketbalclinic was erg leuk! We hebben met het sponsorgeld basketballen gekocht en 2 basketbaldoeltjes, daar hebben we heerlijk mee gespeeld! We begonnen met de basis: stuiteren met de bal, de bal in de handen van de ander gooien... Daarna mochten de kinderen het basketbaldoel gebruiken. Wat vonden ze dat gaaf! Om het moeilijker te maken konden ze wat verder van het doel af staan als ze gooiden. Ook konden ze eerst met de bal stuiteren, daarna een sprong maken en dan gooien! Wat deden ze het goed zeg!

Na de drie activiteiten hebben de kinderen nog even buiten gespeeld, daarna hebben we wat liederen gezongen. Ook het lied 'ten thousands reasons'!
Na het zingen kregen de kinderen, na het wassen van de handen, de lunch. Pasta stond deze keer op het menu :)

De ochtend was alweer voorbij. De kinderen hebben genoten. En wij... Wij hebben ook heeel erg genoten!

Vorige week werden we door Gabriël (het hoofd van Beautiful Kidz en de man van de Nederlandse vrouw Nicole) uitgenodigd om een avond bij hen te komen eten. Zeker willen we dat! We spraken af dat we maandagavond zouden komen. Maandagavond was het dus zover. We hebben heerlijk gegeten bij Gabriël en Nicol. Een specialisatie van Gabriël: gehaktballen met ui en maïs. Mm, we hebben onze buik vol gegeten!

Dinsdag
Ook vanochtend deden we weer de kidscamp. De ochtend zag er hetzelfde uit als gistermorgen. De kinderen kregen een ontbijt, vervolgens hebben we liederen gezongen met de kinderen. Daarna hebben we een Bijbelverhaal verteld. De barmhartige Samaritaan. We hebben de kinderen de zin 'What would Jesus do? (wwjd)' aangeleerd. De kinderen leerden dat ze in moeilijke situaties kunnen denken aan Jezus, wat zou Hij in deze situatie doen?

Elke groep heeft een armbandje gemaakt en een mooi kaartje voor iemand die speciaal voor ze is. Ze genoten ook vandaag weer van het buitenspelen. Er wordt met veel plezier met de nieuw gekochte spullen gespeeld! Vooral de basketballen, het basketbaldoel en de skateboarden zijn erg geliefd :)

Om 12:00uur kregen de kinderen lunch. Ze kregen fatcake (oliebol). Dit eten ze samen met met een sausje. In dat sausje zit gehakt, ui, wortel en aardappel. De kids zijn blij als ze eten krijgen! Na de lunch kreeg elk kind een groene appel en daarna gingen ze naar huis..

De twee ochtenden zaten er weer op. Dat betekent dat onze midweek naar Swakopmund begint! Swakopmund is een plaatsje aan de Atlantische Oceaan.
Onze tijd bij Beautiful Kidz zit er nu op. We hebben afscheid genomen van de staf. Ah, wat waren ze blij met ons! Een teacher zei: zo jammer dat jullie gaan! Met wie moet ik nu naar de Zoo met de kinderen?' Haha!
Een andere teacher zei: 'jullie zijn zo goed voor Beautiful Kidz! Jullie zijn harde werkers en ik zie dat jullie van kinderen houden. God zegent jullie!'
Als dank hebben we een kaart gekregen met lieve berichten van de staff en een lekkere reep chocola, chocola uit Namibië :)

We zouden om 13:00uur vertrekken, maar we hebben helaas drie uur moeten wachten op onze auto. We huren de auto van vrienden, alleen de auto moest nog gemaakt worden bij de autogarage. Je zult het misschien al wel zien aankomen... Ze waren nog niet begonnen met het repareren van de auto.. Tjaa Namibië.. Hun 'snelle' manier van werken past niet altijd bij ons. Maar goed, rond 15:00uur hoorden we getoeter buiten. Ernest was er met de auto! Eindelijk!

Maar toen kwam het volgende probleem.. We hadden nu de bus en de auto die we huren bij Beautiful Kidz staan. En Ernest is enige die een rijbewijs heeft. Maar de twee auto's moeten wel naar de base. Ernest vroeg aan ons of we wilden rijden. Nou nee, het verkeer is zooo onvoorspelbaar in Katutura (de wijk waar Beautiful Kids staat) en ze rijden natuurlijk aan de 'verkeerde' kant van de weg. Uiteindelijk werd besloten dat Mukoya zou gaan rijden. Maar Mukoya heeft niet eens een rijbewijs. 'Dat kan dan toch niet?' zeiden we tegen Ernest. Hij vertelde ons dat het is toegestaan in Namibië dat iemand zonder rijbewijs rijdt, als er maar iemand naast zit die wel een rijbewijs heeft. We moesten keihard lachen. 'Dat kan toch niet? Als we nu weer een ongeluk krijgen?' Ernest zei: 'Nou, dan laat Klarieke haar rijbewijs zien, omdat zij naast Mukoya zit, en dan is er niets aan de hand.' Nou oké, we gingen dan toch maar met Mukoya als bestuurder. Wij zaten bij hem in de auto samen met de Duitse vrijwilliger (zie foto). Ons hart ging wat sneller kloppen toen we wegreden van Beautiful Kids ;) Pfoe, gelukkig zijn we veilig thuis gekomen. De auto is een paar keer afgeslagen, hij reed 120 km/u in de derde versnelling, maar verder ging het prima! ;) We vertelden Mukoya dat de versnelling gerust in de 5 kan als je 120 km/u rijdt, haha. Maar verder reed Mukoya heel netjes, rustig en hij keek goed links en rechts.

Thuis hebben we snel alle spullen gepakt. Het meeste hadden we gisteravond al ingepakt. Al snel kwam Ernest (hij reed met de bus terug naar de base). Tassen in de auto! En gaaan! Onze vakantie begint!

Na 1,5 uur zagen we de politie op de weg staan. Even een check of alles goed is, prima. De politie praat even met Ernest. Mm, er klopt iets niet.. Dat zien we aan het gezicht van de politie agent. We moeten van de weg af.. Daar sta je dan aan de kant van de weg.. Wat blijkt? De sticker die we op de ruit hebben is tot 2017 geldig, en de eigenaar van de auto heeft geen nieuwe sticker voor 2018 gekocht. Een boete van 1000dollar (ongeveer 67 euro). Maar dat hoeven wij hoogstwaarschijnlijk niet te betalen!

Rond 20:00uur kwamen we aan in ons vakantiehuis. Een geweldig groot huis, zoals de huizen in Nederland zijn. We waren eerst verbaasd van hoe luxe er alles uitziet. Dat we weer een trap hebben omdat we een verdieping hebben. Een grote keuken, 2 douches, heerlijke bedden.. Een televisie.. Wat een luxe! Daar gaan we van genieten deze dagen :D

1. Oma van dijk:
    21 augustus 2018
    Fijne vakantie week nog liefs van mij
  2. Opa van Dijk:
    21 augustus 2018
    Wat een land dat Namibië. Een bekeuring krijgen en niet hoeven te betalen! Kom er eens om in Nederland. Jullie raken straks niet uitgepraat over jullie belevenissen. Geniet er nog van!
  3. Opa en Oma Geschiere.:
    21 augustus 2018
    Mooi zoals jullie met de kinderen bezig geweest zijn. Nu nog maar lekker genieten van vakantie.
  4. Carla Kwakkel:
    21 augustus 2018
    Heel veel plezier nog deze laatste dagen.
  5. Mams Corine:
    21 augustus 2018
    En dan is zomaar jullie laatste week in gegaan.een week waarin allerlei emoties naar voren komen.. afscheid van BFK afscheid van je werk je verblijf en straks afscheid van Namibië. Maar eerst nu genieten van jullie welverdiende trip. Doe voorzichtig en geniet vooral. Kijk uit naar jullie belevenissen....😍
  6. Euranne van Gorkum:
    21 augustus 2018
    Prachtig hoe jullie je hebben in gezet voor deze kwetsbare kinderen. Zo belangrijk om recht te maken wat krom is... Jullie zijn daarin een druppel geweest op de gloeiende plaat. Maar ik zeg altijd maar: je zou maar net die druppel zijn!
  7. Jessica:
    22 augustus 2018
    Een heel fijn en relaxte tijd toegewenst. Jullie hebben het verdiend.
  8. Opa en Oma Geschiere:
    22 augustus 2018
    Wat hebben jullie je weer ingezet de laatste twee dagen, geweldig om zoveel voor die kinderen te betekenen. Dit zullen jullie niet snel vergeten. Nu nog maar genieten van een fijn weekje vakantie en dan lekker weer naar huis. Doe voorzichtig !!! Liefs.
  9. Hanneke Willemse Geschiere:
    22 augustus 2018
    Prachtig meiden! Wat hebben jullie mooie dingen gedaan. En nu nog genieten, goed zo!!
  10. Gerrit van Raalten:
    22 augustus 2018
    Ja, helemaal eens met de bewonderende uitsprken van allen hierboven.
    Als lid van de ( Shekinah-) huiskring thuis bij de Geschieres vind ik het bijzonder jullie te mogen "volgen" en ook nu weer te lezen hoe je tot zegen mag zijn voor zoveel van deze kindeten...je strooit zaad dat opkomt in Gods koninkrijk, in deze kinderharten.
    Goede vakantie, lekker genieten, Groet!
  11. Corry Rink:
    23 augustus 2018
    Geweldig jullie zo op allerlei manieren bezig te zien en je maakt nogal eens wat mee!!
    Geniet van de welverdiende vakantie.
    Lieve groet en Gods Zegen en bescherming