Laatste weekend in Sossusvlei

26 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

Zaterdagochtend, 6 uur... Tring! De wekker! Vandaag gaan we onze laatste trip in Namibië maken. Op naar de Sossusvlei!
Samen met Sabine, de Duitse vrijwilligster, worden we weggebracht. We gaan met een groepje van 10 personen in een Toyota Landcruiser. Gassen maar, op naar het zuiden!
Nou.. van dat gassen kwam niet zoveel terecht. Na anderhalf uur, net voorbij Rehoboth draaiden we de weg richting de Sossusvlei op. Een grindweg. En die grindweg hield niet op... 5 uur lang hobbel de bobbel stuiteren over de weg. De gids reed er niet echt langzamer door, we vlogen er met 100 km per uur overheen! Helemaal geshaked en een beetje misselijk komen we aan op een prachtig uitzichtpunt bovenop een bergpas eten we onze lunch en is het tijd voor onze eerste fotoshoot van vandaag. Er zullen er namelijk nog veel meer volgen dit weekend!
En we reden weer verder. Nog 1 stop in Solitaire, waar we poseerden in oude, in de woestijn gestrande auto's en trucks... super gaaf!
Rond een uur of 4 kwamen we aan in Sesriem. Daar zetten we onze tent op. Dot ging super snel, deze dames hebben namelijk ervaring :) eenmaal geïnstalleerd bezoeken we de Sesriem Canyon. Dit is een door water uitgesleten kloof in de grond. We konden er even in wandelen, foto's maken en toen moesten we al weer verder, want de zon ging bijna onder en we wilden de zonsondergang zien vanaf Elim dune, een duin iets verderop.
We reden verder naar Dune 45. Een bekende hoge duin die redelijk makkelijk te beklimmen is omdat hij dicht bij de weg ligt. Op naar de top! Het ochtendlicht maakte het uitzicht nog mooier! Alle duinen om ons heen, het bijzondere rode zand onder onze voeten.... Wat hebben we genoten!

Als laatste gingen we naar de Deadvlei. Een vallei tussen de duinen, waar vroegen een meer lag. Nu is het dor en droog. In het midden zie je enkele zielige dode bomen staan op witte klei. Wat een prachtige plek! We maakten foto's terwijl we 'poseerden' op een grote liggende tak. Oeps, dat was niet de bedoeling, onze gids kwam aanrennen met de mededeling dat we niet op de bomen mochten zitten, om ze te beschermen... dat hadden we even gemist.🙈

En toen was het alweer tijd om richting Windhoek te gaan. Weer over die grindweg heen hobbelen...

We hebben ontzettend genoten dit weekend, van de natuur en van de rust om ons heen. Dit was alweer ons laatste weekend in Namibië! Wat is de tijd snel gegaan. Inmiddels zijn onze koffers ingepakt en zijn we klaar om morgen weer naar Nederland te vliegen.

We willen iedereen bedanken voor het meeleven, voor het lezen van onze blog en voor het reageren. Dat was echt super leuk om te merken! Er komt nog een laatste blog online iver onze terugvlucht.

Voor nu, bedankt voor het lezen en tot snel!😊

1. Adriaan en Harriette Geschiere:
    26 augustus 2018
    Goede reis terug dames...
  2. Oma van dijk:
    26 augustus 2018
    Hele goede thuisreis t'was leuk om jullie te volgen 😙
  3. Euranne van Gorkum:
    26 augustus 2018
    Prachtige verhalen en foto's weer! Ik heb genoten van jullie blogs maar ook heel veel zin je komend weekend te zien voor de live-verhalen, Willemijn!
    Goede reis terug.....
  4. Opa van Dijk:
    26 augustus 2018
    Ik heb genoten van al jullie wederwaardigheden en ben in gedachten en met het zien van de foto's ook in Namibië geweest. Bedankt voor jullie geweldige reisverslag!
  5. Bert Kwakkel:
    26 augustus 2018
    Jullie hebben zo heel wat gezien, mooi land hè😎
    Goede terugreis!
  6. Mams Corine:
    26 augustus 2018
    Dank jullie wel voor het meebeleven van jullie ervaringen. Een heel goede reis/vlucht en behouden thuiskomst.
  7. Opa en Oma Geschiere:
    26 augustus 2018
    Wat een belevenissen toch weer, vooral in de auto dat is echt wel iets om misselijk van te worden, maar jullie hadden de grootste lol. Fijn dat jullie zo'n mooie tijd gehad hebben samen. Een goede en veilige terug reis en Willemijn we hopen je gauw weer in de armen te sluiten. Liefs
  8. Opa en Oma Geschiere.:
    26 augustus 2018
    Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van oma. Goede reis en tot Willemijn tot ziens.
  9. Jessica:
    26 augustus 2018
    Fantastische plek zeg. Jullie hebben nog veel van het land mogen zien. Prachtig. Lekker slapen en een hele goede reis toegewenst. Zal pittig wezen maar dat kunnen jullie aan.
    Dank je voor al jullie verhalen van de afgelopen weken.
  10. Carla Kwakkel:
    27 augustus 2018
    Al die belevenissen en indrukken. .. die raken jullie niet meer kwijt... goeie reis terug
  11. Hanneke Willemse Geschiere:
    27 augustus 2018
    Wat een mooie verhalen! We hebben eem beetje mee genoten met julliw! Veel zin om je zaterdag te zien Willemijn en je verhalen te horen!