Dag 13 en 14

15 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

Hee lieve allemaal,

Hier even een berichtje uit Namibië, over de afgelopen 2 dagen (dinsdag en woensdag).

We hebben weer 2 leuke werkdagen achter de rug, waarin we ons zeker niet verveeld hebben.

DINSDAG

De dag begon zoals alle anderen dagen in de keuken, bereiden van het ontbijt en de lunch. We snijden hier super veel groentes, zoveel hebben we in ons hele leven in NL nog niet gesneden!😂😂

Na het werken in de keuken, begon ons uitstapje naar de zoo:

De afgelopen 2 ochtenden en morgenochtend, nemen we alle kleuterklassen  mee naar de zoo (kinderboerderij). Dit is voor de kids en juffen héél uitzonderlijk, ze proberen ieder jaar te gaan maar vaak is er geen geld voor.

Daarom besloten wij om van het enorm grote gift uit NL, alle kleuters mee te nemen naar de kinderboerderij. Dat was ongeveer 1,50 per kind...

(In de volgende blog lees je meer over het geldbedrag en de bestemming van het geld...)

We laden de hele klas met ongeveer 25 kinderen + 7 teachers (incl ons) in de 16 persoonsbus, en daar gaan we.... lekker op schoolreis! Ooooh wat waren de kinderen druk, enthousiast, benieuwd naar de dieren en het speelplein.

Na 30 minuten kwam we aan bij de zoo, de kids kregen ze allemaal een emmertje met groentes dit mochten ze voeren aan de dieren (apen, kippen, eenden, struisvogels, schildpadden, pauwen, cavia’s, wrattenzwijnen en konijnen).

Sommige kinderen vonden het wel spannend, maar wij waren er ook om hen te helpen.

Wat was het cool om te zien dat de kinderen ZO enorm aan genieten waren, dat gaf ons zoveel energie!

Toen de ochtend voorbij was, gingen we weer terug naar Beautiful Kidz, de kids waren een heel stuk rustiger in vergelijking met de heenweg, helemaal uitgeteld, haha!

De kids aten hun rijst op en gingen daarna heerlijk slapen in de klas (naptime).

Voor ons was het helaas geen naptime, want wij gingen gelijk door met de voorbereidingen van de middag.

In de middag was namelijk de party van de huiswerkklas, de kinderen van de huiswerkklas vierden met elkaar een feestje om te vieren dat het jaar voorbij was! Er was een grote chocolade cake gemaakt, veel koud drinken, wij hadden een aantal spelletjes voorbereid en we hebben heerlijk gedanst met de kinderen: een echt feest!

Om 17.00 gingen we weer richting de base en haalden nog flink wat boodschappen (een super grote kar...haha, alles in ons huisje was namelijk op).

Toen we thuis kwamen, ploften we even op onze bedden: best vermoeiend deze dag!

In de avond aten we met alle staffleden op de base, iedereen bracht wat eten mee en dat deelden we met elkaar. Gezellige avond!

WOENSDAG

Om 06.00 staan we weer fris en fruitig op en zijn we benieuwd wat deze dag ons zal brengen.

Als we 07.30 aankomen bij BKZ, starten we weer in de keuken en maken alles klaar voor ontbijt en lunch.

Om 10.00 vertrekken we weer met een groep naar de zoo, deze kids en juffen waren weer suuuuper enthousiast en blij om naar de zoo te gaan.

Om 13.00 waren we weer terug op de base, samen met Ernest (chauffeur van BKZ) en Sabine (Duitse vrijwilliger), hadden we heel veel zin in lekker eten. Daarom zijn we nog even langs de KFC gereden (jaja, ook die hebben ze hier in Namibië).

Wanneer we terug zijn van de KFC, springen we gelijk bij Jennieke in de auto. Jennieke is Nederlands en werkt ook bij Beautiful Kidz, ze doet administratief werk.

Samen met haar gaan we speelgoed kopen, voor de kinderen (van het ingezamelde bedrag).

In de volgende blog willen we hier uitgebreider over schrijven.

We zijn de hele middag op pad geweest, daarna weer met de hele groep teruggekeerd naar de base.

Nu gaan we lekker eten maken en om 19.00 begint de worshipavond met de hele staff.

Ohja, in het mapje foto’s staan leuke foto’s die horen bij deze blog! 😀 De blog over het geldbedrag en de gekochte spullen komt zo online! 😀

We genieten hier nog steeds heel erg, groetjes!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa van Dijk:
    15 augustus 2018
    Nou, jullie enthousiasme kent geen grenzen.
    Ben benieuwd hoe uitgeteld jullie zijn als straks Nederland weer in beeld komt......
    Een fijne avond met de groep.
  2. Oma van dijk:
    15 augustus 2018
    Lieve meiden, jullie hebben het er maar druk mee, maar wel heel erg leuk als je zoveel voor die kinderen kan doen, hoelang blijven jullie daar?sterkte met alles en wees voorzichtig 😘
  3. Euranne van Gorkum:
    15 augustus 2018
    Leuk hoor, zo’n schoolreis naar de dierentuin. Mooi om hier het geld aan te besteden. Voor de kinderen (en voor jullie) vast een onvergetelijke ervaring!
  4. Corine:
    15 augustus 2018
    Wat een enthousiasme en energie..Enorm leuk idee om ter plekke voor de kinderen een schoolreisje te organiseren.
    Leuke avond gehad..waren jullie op tijd. Geniet er nog van..week 3 is al weer in gegaan.. Ben benieuwd naar jullie volgend blog