Dag 2

2 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

We kunnen nu weer even rustig een verhaaltje typen!

Na een lange indrukwekkende dag zijn we weer thuis. Allemaal nieuwe mensen ontmoet en hebben we ontdekt hoe een dag bij Beautiful Kidz eruitziet. (Bijna) Alle gesprekken in het engels voeren.. En soms waren Gerlinda en Nicol er dan weer even, konden we weer heerlijk kletsen in het Nederlands!

Vanmorgen vertrokken we om 09:15uur naar Beautiful Kidz. Op normale dagen moeten we om 07:00uur klaarstaan, maar we mochten vandaag lekker uitslapen! Onderweg naar Beautiful Kidz zagen we de eerste sloppenwijken. Overal waar we keken zagen we hutjes van golfplaten. Deze sloppenwijk heet Katutura. Dat betekent 'de plek waar je niet wilt zijn'. Dat zegt dus al genoeg... Middenin de wijk Katutura staat het centrum van Beautiful Kidz.

We zijn tot 18:00uur bij Beautiful Kidz gebleven. We mochten vandaag relax rondkijken, dus we konden rustig wennen! We kregen vandaag een schema waarin staat waarbij we kunnen helpen overdag. Kleuterschool, in de keuken, club voor jongeren en jonge kinderen.

In de ochtend hebben we gekeken bij de kleuters. Morgen hebben de kinderen een viering en vandaag gingen ze 2 uur lang die viering oefenen. Dat zal in Nederland nooit gebeuren op de basisschool ;) Het viel ons vanmorgen op dat de kinderen heel graag knuffels geven en met ons willen praten. Ze houden van gezelligheid!
Vanmiddag mochten we helpen bij de huiswerkklassen. Daarna kwamen de jongeren en met hen hebben we buiten spellen gedaan, God aanbeden met liederen en gedebatteerd over groepsdruk. Vervolgens hebben we nog wat gegeten met elkaar.

Dat was onze eerste dag bij Beautiful Kidz! Thuis hebben we genoten van een lekkere hamburger en nu maken we ons klaar voor een lange nacht slapen!

We willen nog even zeggen dat we het echt super tof vinden dat er zoveel mensen op onze blog reageren! We ervaren daardoor veel liefde uit Nederland!

Liefs, ons In het foto album hebben we drie nieuwe foto's toegevoegd! Foto 1: met deze rode pick-up reden we vanochtend naar Beautiful Kidz, reed super! Foto 2: het huisje dat je op de foto ziet is de plek waar we deze maand wonen. Foto 3: dit is de wijk katutura, hier wonen de kinderen die overdag maar Beautiful Kidz komen.

1. Euranne van Gorkum:
    2 augustus 2018
    Ai, die sloppenwijken. Wat verdrietig hè? Zo oneerlijk...
    Werk genoeg zo te lezen....
    Succes ermee!
  2. Jessica:
    2 augustus 2018
    Een indrukwekkende dag dus....en een moe hoofd waarschijnlijk. Welterusten.
  3. Corine:
    2 augustus 2018
    Wat heerlijk om jullie belevenissen te lezen. En niet voor te stellen hoeveel liefde deze kinderen te kort komen. Dat blijkt wel uit de manier waarop ze aandacht vragen door knuffels e.d. wat hebben onze kinderen dan veel. En wat is het fijn om het hun te geven 😍. Daar kunnen we God voor danken. We zullen aan jullie en Beautyful kids in onze gebeden gedenken. Slaap lekker
  4. Adriaan en Harriette Geschiere:
    2 augustus 2018
    Leuk om de lezen. Zo blijven we op de hoogte. Blijf maar lekker blogs schrijven. En jullie zullen vast dromen van alle indrukken die je vandaag opgedaan hebt. Jullie zullen vast ook heel wat af gelachen hebben samen.
  5. Bert Kwakkel:
    2 augustus 2018
    Wat leuk om jullie via de blog zo te kunnen volgen. En wat zou ik graag even bij jullie meekijken en ff lekker bijkletsen met Gerlinda en Nicol. Wat een indrukken hè zo’n eerste dag in een compleet andere wereld dan ons luxe Nederland. Geniet ervan en knuffel de kinderen ook maar van mij😎
  6. Jose:
    Leuk om te lezen Willemijn!! Geniet van alles!! Xx José
  7. Ivy sommer:
    2 augustus 2018
    Ben blij jullie te mogen volgen suc6 ,en geniet ze hoe is de temperatuur daar?wat een uitdaging zeg ben blij dat jullie het samen hartelijke groeten uit Dronten !
  8. Manon Visser:
    2 augustus 2018
    Gaaf om jullie belevenissen te volgen.. Echt trots op wat jullie daar willen gaan betekenen!
    Ga dan ook zeker jullie volgen via deze blog.. Veel succes meiden en slaap lekker voor vannacht!
    Dikke knuffel vanuit Nunspeet
  9. Opa en Oma Geschiere:
    2 augustus 2018
    `Ben erg onder de indruk hoe het daar met jullie gaat, zo'n arm gebied en dan die krottenwijken. Jullie kunnen daar heel veel liefde geven aan de kinderen, dat is het aller belangrijkste op dit moment. Slaap lekker vannacht. Wij bidden voor jullie en de kinderen en voor een goede tijd samen.
  10. Opa en Oma Geschiere.:
    2 augustus 2018
    Wat zullen jullie moe zijn van alle indrukken en nieuwe contacten. Deel zoveel mogelijk liefde uit. dat is jullie wel toevertrouwd. We denken aan jullie. Tot volgend blog.
  11. Simon C Bax:
    2 augustus 2018
    En dit is nog maar een oppervlakkig inkijkje. Zo besef je meer en meer hoe bevoorrecht wij zijn
  12. Dad:
    3 augustus 2018
    Ha meiden ( hey girls😵), Enjoy to read your blogs. Have a nice day tomorrow, and take care on each other! Beware of monkeys and other wild animals like ?....mouses, spiders, Tigers, lions and rabbits....Sleep well!
  13. Opa van Dijk:
    3 augustus 2018
    De eerste indrukken hebben jullie verwerkt: eerst de reis naar Namibië en nu hoe de kinderen in Beautifull Kids dagelijks worden bezig gehouden. Ik hoop dat jullie zelf een keus kunnen maken uit de diverse taken die er liggen te wachten op jullie. Ik ben benieuwd! Ik hoop ook dat de temperatuur rond Kukutura milder is dan hier in Nederland. Graag tot de volgende blog! 💪
  14. Hanneke Willemse Geschiere:
    3 augustus 2018
    Ach ja de sloppenwijken, het blijft akelig en oneerlijk. Maar wat mooi dat jullie liefde mogen uitdelen. Gods liefde! Succes meiden
  15. Jenneke:
    3 augustus 2018
    Een drukke eerste dag zo te lezen. Maar wel een hele mooie dag! Fijn dat de kinderen zich meteen op hun gemak voelen bij jullie :) Dan komt het de rest vam de weken helemaal goed!

Hopelijk hebben jullie lekker kunnen slapen & weer nieuwe energie hebben voor de volgende dag!

Zet um op!
  16. Marijke Punt:
    3 augustus 2018
    mooi om jullie te kunnen volgen! en nog mooier dat jullie je vakantie op deze manier willen invullen!